Lastige verplaatsing naar Wolder

·

Afgelopen week beleefde VV Spaubeek een flinke off day. Alles wat fout kon gaan, ging effectief fout. Tegenstander BMR profiteerde er optimaal van en smeerde ons eerste elftal een 1-4 nederlaag aan.

Rug rechten en dóór – zo simpel is het. Dat de rangschikking daardoor weer wat verder in elkaar schuift is waar, maar daar moeten we niet te veel aandacht aan schenken.

Vanmiddag staat weer een nieuwe wedstrijd op het programma tegen een tegenstander waarvan eerder dit seizoen met 7-1 werd gewonnen. Maar uitslagen die eerder dit seizoen zijn behaald bieden geen garantie voor wat dan ook, zo bewees afgelopen zondag wel.

Het thuisduel eindigt in een 7-1 overwinning!

Afgelopen week werd het duel tussen SV Argo en Leonidas afgelast, waardoor het alweer ruim twee weken geleden is dat het elftal van trainer Gino Curfs in actie kwam.

Tijdens dat duel bleek SV Haslou met 0-4 te sterk, waardoor de Wit-Zwarten iets willen rechtzetten voor eigen publiek.

Aan de rust kijkt Leonidas tegen een 0-1 achterstand aan, die de bezoekers na een uur weten uit te bouwen tot vier doelpunten verschil.

Het is het achtste verlies van Leonidas, terwijl er ook al zeven keer werd gewonnen. Slechts één keer speelde de equipe van scheidend trainer Curfs (Curfs vertrekt naar KVC Oranje) gelijk. Op de openingsdag van de competitie delen Leonidas en SVME op Sportcomplex Wolder met 2-2 de punten.

Sindsdien is het alles of niets voor de Maastrichtenaren, met bijna evenveel winst als verlies. Met andere woorden: een tegenstander die gevaarlijk voor de dag kan komen, ondanks dat meer punten buitenshuis dan in Wolder werden gepakt.

Trainer Curfs zal zijn periode bij Leonidas ongetwijfeld op een goede manier willen afsluiten, maar dan is er nog wat werk te verzetten. Want Curfs verklapte in Dagblad de Limburger de doelstelling voor het huidige seizoen. ‘Natuurlijk gaan we ons handhaven, Ik gok op de bovenste helft van de ranglijst en wellicht wordt het zelfs de top vijf.’

Zo ver is het nog niet. Het gat met het trio ploegen aan de onderkant van de rangschikking is behoorlijk groot, maar voor de rest staat alles dicht bij elkaar. Winst of verlies betekent een wereld van verschil. Zeker als het inhaalduel bij SV Argo winnend wordt afgesloten.

Voor VV Spaubeek geldt hetzelfde. Na puntenverlies tegen BMR zal ons eerste elftal alles uit de kast halen om een goed resultaat te behalen. Met nog zes duels te gaan neemt het elftal van Mike Zwartjes nog steeds de eerste plaats in en is er alles aan gelegen om dat vast te houden.

Dan zal onze verdediging in ieder geval Maarten Neuhaus in de gaten moeten houden. De aanvaller is bij bijna de helft van de Maastrichtse doelpunten betrokken en zijn teller staat inmiddels op 16.

Hopelijk kan trainer Mike Zwartjes beschikken over een fitte selectie waardoor we verzekerd zijn van een spannende voetbalmiddag!