VV Spaubeek 1 – FC Maasgouw 1 | 2 – 3

| De laatste loodjes

Laat ik nu beginnen met het danken van Michel H voor de leuke manier waarop hij op Facebook een intro verzorgt m.b.t. de komende wedstrijd van ons eerste. Zo krijgt de VVS de aandacht die ze verdient. Het houdt trouwens tevens een uitdaging in.

Grande Capitano en Piccolo Capitano in één beeld gevangen

Met FC Maasgouw komt vandaag een ploeg op bezoek die getraind wordt door een oud-trainer welke er mede voor zorgde dat, het was in mijn eerste of tweede seizoen, wij in een beslissingswedstrijd op neutraal terrein kampioen werden door de mannen uit Vaesrade te verslaan.

Ruud Hendriks vierde in het verleden successen met VV Spaubeek

Oh ja, het was ook de enige wedstrijd in de 4e klasse van het amateurvoetbal waar ME op de achterhand gehouden werd (en dat weet ik zeker).

Ook nu, jaren later, speelt er weer een kampioenschap mee. Wij hebben het misschien niet in eigen hand, maar zijn nog steeds een factor waar  rekening mee moet worden gehouden. Op papier is de opdracht eenvoudig, twee keer winnen en dan…

Cas Solberg heeft de openingstreffer binnengeknikt

Maar je begint te merken dat het een  lang seizoen is. De vorige twee seizoenen werden door Corona onderbroken of niet uitgespeeld en nu hebben de meeste spelers toch al zo’n dertig wedstrijden in de benen. Nu gelden echter geen excuses meer, twee keer tot het gaatje gaan en dan maar afwachten wat onze concurrenten doen.

Ook in de lucht wordt voor elke meter gestreden

Laat ik maar beginnen met te zeggen dat de overwinning van de bezoekers volledig oké was. Terwijl mijn geel-zwart hart huilt, zó dichtbij en toch zo ver af. De eerste helft was best wel een voldoende. Het binnen vijf minuten uitvallen van Dennis was wel een domper.

Begint het competitie-einde haar tol te eisen?

Toch behaalden wij door doelpunten van Cas S en Brommer een 2 tegen 0 voorsprong. In de tweede helft waren wij het echter compleet kwijt en konden de bezoekers drie keer scoren. Bij hun tweede doelpunt kun je misschien vraagtekens stellen maar toch: de overwinning, hoe pijnlijk dan ook, was oké.

Erik Meijers verdubbelt tijdens de eerste helft de score

Blijft het feit dat wij een geweldig seizoen draaien, maar toch. Nog een ‘normale’ wedstrijd en daarna voorbereiden op de nacompetitie. Wij mogen dus een paar weken extra ballen. Ik hoop dat onze kerels hier de energie voor vinden. Kop op en doorgaan.

Ook Yves Swilden geeft vanmiddag weer alles

Oh ja, heel voorzichtig alvast felicitaties voor ons derde elftal. Voor het tweede jaar in successie worden deze mannen kampioen.

• Zondag-230514-48
  • Zondag-230514-49